Thursday, June 21, 2018

Raya Jemah datang lagi

Selepas bertangguh beberapa kali (kerana masa yang tidak kena), akhirnya program tahunan beraya jemah (datang lagi) dapat juga dibuat.

Seperti tahun-tahun sebelumnya, rumah Susilawati dijadikan rumah pertama untuk bersarapan pagi sebelum memulakan baraan. 

Raya tahun ini, Susi menjamu kami dengan cucur udang dihidangkan bersama Nescafe. Memang menyelerakan bila dihidang panas-panas.





Ya, bukan mudah untuk kami (Mak Jemah) berkumpul. Rembatan kerja hakiki dan kesibukan seharian menguruskan anak-anak memang membuatkan kami "menjamakkan" semua perkara ketika berbual.

Boleh bayangkan riuhnya kami walaupun hanya beberapa kerat jemah sahaja yang ada. Hahaha

Kemudian, program diteruskan ke rumah Kak Ida. Kak Ida sepakat menghidangkan menu ala kopitiam seperti roti bakar, roti kukus dan telur separuh masak. Menu yang tidak terlalu berat kerana ada banyak rumah lagi selepas ini.







Sambung berbual lagi... dan lagi.... dan lagi...

Selepas kami semua snap gambar sebagai kenang-kenangan, kami kemudiannya terus menuju ke rumah Elly di Taman Laman Indah. 

Elly menghidangkan kami dengan menu aglio oglio seafood. Memang menyelerakan. Berkunjung ke rumah baru menambahkan seri dirumah Elly. Insya-Allah.






Dah namanya emak kan, pantang anak-anak menyepahkan barang terus ambil menyapu. Memastikan tuan rumah selesa selepas menerima kehadiran kami. Hahaha

Seterusnya, kami terus bergerak ke rumah Mahfuzah. Kedatangan Kak Ida agak lewat sedikit kerana Kak Ida perlu ke Citylink untuk mengambil stok Qaseh Gold dan ke kedai gambar untuk mengambil gambar keluarga.

Dalam perjalanan ke rumah Mahfuzah, Kak Ida terima pesanan whatsapp, CEO Al Haddad ada di Johor untuk beraya. 


Kak Ida sampai di rumah Mahfuzah dalam keadaan hujan yang sangat lebat. Sambil menikmati kelazatan asam pedas ayam membuatkan Kak Ida senak perut.



Hidangan sedap-sedap belaka sampai terlupa Kak Ida hendak mengambil gambar. Hahaha.

Baraan disebelah petang, Kak Ida tangguhkan untuk menyatuni tetamu datang beraya.

Alhamdulillah, terima kasih sahabat.

Ya Allah, kekalkan dan simpulkan tali ukhuwah kami sehingga ke akhirnya. Besar harapan kami supaya hubungan seperti saudara ini diberkati oleh Allah swt.

Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment

Hubungi Kami

Ida Kamilia binti Mudzakir
Facebook: www.facebook.com/ida.kamilia.mudzakir
Blog: www.idakamiliamudzakir.blogspot.my