Thursday, June 21, 2018

Baraan Raya CEO Al Haddad ke rumah manis

Terkejut sebenarnya bila Presiden At Selatan bertanya jika ada sesiapa yang mahu menjemput CEO datang ke rumah untuk beraya.

Ketika Kak Ida membaca pesanan di group, Kak Ida sebenarnya sedang keluar beraya! Menyantuni sahabat-sahabat sekolah Kak Ida dari pagi.

[BACA: Raya Jemah datang lagi]

Hahaha... Memang kerja gila!

Tanya pendapat si dia dahulu. Bukan apa, gemuruh dada weh bila mengenangkan CEO nak datang ke rumah. Termangu-mangu sekejap betul ke CEO nak datang rumah? Masa yang ada pun singkat. Boleh ke boleh? See, nampak tak gabra Kak Ida?

Selepas si dia bersetuju, Kak Ida terus whatsapp dengan Presiden At Selatan untuk bertanya berapa orang yang turut serta dan lokasi terkini mereka berada ketika itu. Sambil mengira baki masa yang ada. 

Sejurus menghabiskan hidangan asam pedas ayam dan bersalam-salaman (psstt... sempat lagi weh Kak Ida mengambil gambar), Kak Ida terus bergegas balik dalam keadaan hujan lebat.

Singgah ke kedai Acheh untuk membeli roti dan telur. Kemudian, kami berdua terus bahagikan tugas. Mujur sebelum keluar beraya ke rumah Elly, rumah sudah dikemas. Kalau tidak, memang haru biru. Hihihi


Kami berdua sepakat menghidangkan menu 'ala-ala kopitiam' untuk tetamu. Roti kukus dan telur separuh masak dihidangkan bersama teh tarik. 

Sesuai untuk hidangan petang.









Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah...

Rombongan ini turut disertai oleh ibu Chaerani April Liana dari Indonesia. Memang sungguh istimewa.

Sambil berulang kali meminta maaf seadaianya ada kekhilafan di sana-sini. Kak Ida sebenarnya rasa terharu bila mereka (rombongan CEO) sudi mencemar duli ke rumah Kak Ida. Terima kasih tuan kerana sudi hadir ke teratak kecil kami.

Insya-Allah, berjumpa kita di tahun hadapan. 

No comments:

Post a Comment

Hubungi Kami

Ida Kamilia binti Mudzakir
Facebook: www.facebook.com/ida.kamilia.mudzakir
Blog: www.idakamiliamudzakir.blogspot.my