Friday, October 25, 2024

Homeschooling | Zoo Johor

Yeay, finally!

Kak Ida membawa anak-anak ke sini. Zoo Johor ini telah dibuka secara rasminya pada 31 Ogos 2024. Tetapi, mengenangkan ramai sungguh umat manusia ke sini, Kak Ida terpaksa tangguhkan hasrat kerana tidak berani "merempuh" dan bersesak.

Seawal jam 10.30 pagi, roda kereta sudah bergerak menuju destinasi. Antara persediaan yang dibuat adalah topi, air masak, kipas mini dan pemakaian sun screen. Cuaca hari ini pula agak terik. 

Kak Ida park kereta di kawasan tempat letak kereta berhampiran dengan Penjara Johor. Disitu, Zoo Johor ada menyediakan shuttle bas secara percuma. Tidak perlu menunggu lama untuk satu-satu bas. Memang cepat! Mudah kan? 


Bas yang selesa untuk penumpang.


Kita bergambar dulu sebelum lencun dengan peluh. Hehehe...


Harga tiket masuk ke Zoo Johor. Zoo ini dibuka dari jam 9.00 pagi sehingga 6.00 petang. Kak Ida menggalakkan membawa kad pengenalan dan kad OKU (jika pemegang kad) kerana masuk adalah PERCUMA. Terima kasih Kerajaan Negeri Johor atas kemudahan yang diberikan.


Peta Zoo Johor.



Sejujurnya, perubahan hanyalah infrastruktur yang lebih baik dan selesa untuk pengunjung. Binatang di Zoo tidak berapa banyak. 



Aktiviti untuk pengunjung adalah bergambar dengan burung Kakak Tua.


Terik kan?





Sebelum balik, kita bergambar dulu berlatar belakangkan Masjid Sultan Abu Bakar. 


Alhamdulillah, janji ini telah dipenuhi. 


Fridge magnet licin. Jadi, Kak Ida beli sticker untuk kenang-kenangan di jurnal nanti. Design cantik dari Johor Collection.

Jumpa lagi di next posting. Tata.

No comments:

Post a Comment

Hubungi Kami

Ida Kamilia binti Mudzakir
Facebook: www.facebook.com/ida.kamilia.mudzakir
Blog: www.idakamiliamudzakir.blogspot.my