Sunday, January 2, 2022

Jurnal Penulisan 2022 | Mimpi Indah

 

HARI 2

MIMPI INDAH

 Ketika aku membaca bait-bait perkataan dalam sekeping surat itu, aku seperti terbuai-buai dalam mimpi indah.

Tidak sangka, impianku untuk menyambung pelajaran peringkat di ijazah akhirnya tercapai jua selepas 10 tahun aku menanti. Bukan tempoh yang pendek.

“Alhamdulillah, Alhamdulillah” tidak berhenti-henti mulut ini memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi. Impian yang satu ini tidak pernah padam dalam diari kehidupanku.

Aku membaca lagi surat itu.
Sebenarnya, aku menyambung pelajaran bukan di dalam bidang Geometik. Aku terpaksa menukar major kepada Sains Pentadbiran dan Pembangunan Tanah.

Tidak mengapa…

“Ada hikmahnya.” Bisik hati aku.

Paling penting kursus ini masih berada di Fakulti Alam Bina dan Ukur. Ini bermakna, aku dapat mengurangkan tempoh pembelajaran kerana dapat pengecualian mata kredit pada mana-mana subjek yang telah diambil ketika aku menyambung diploma dahulu.

Doakan aku dapat menggapai impian ini sehingga ke akhir garisan. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment

Hubungi Kami

Ida Kamilia binti Mudzakir
Facebook: www.facebook.com/ida.kamilia.mudzakir
Blog: www.idakamiliamudzakir.blogspot.my