Saturday, August 10, 2024

Pengalaman ke Amverton Heritage Resort, Melaka

Alhamdulillah, 

Selepas program Kak Ida di Perpustakaan Awam Cawangan Merlimau tamat, Kak Ida membawa anak-anak bercuti ke Amverton Heritage Resort, Melaka.

Disini, kita perlu membayar deposit RM 50.00 (tunai) dan untuk bayaran tambahan untuk ke kolam renang adalah sebanyak RM 15.00 untuk satu kepala. Syukur, urusan check in selesai dalam tempoh yang singkat.

Mengambil kesempatan cuti umum di Johor dan berhujung minggu bersama keluarga.


It's your day anak. Sungguh, percutian kali ini adalah untuk meraikan "hari ibu". Qada masa selepas peperiksaan akhir sudah selesai.

Terima kasih kerana sentiasa bersabar dengan ibu.


Kak Ida memilih king bed. Bilik ini luas dan mempunyai bath tub untuk anak-anak sambung bermain.

View bilik ini pula berhadapan dengan kolam renang. Kah! memang tidak senang duduk anak-anak melihat orang sudah ramai bermandi-manda di kolam renang.






Selepas makan tengahari berbekalkan nasi putih dan sambal udang, anak-anak sudah menukar baju renang. Cuaca cerah dan agak terik.

Alhamdulillah, kids friendly. Ada life guard yang menjaga keselamatan anak-anak sepanjang masa. Sementara anak-anak mandi, Kak Ida dan si dia menikmati teh tarik dan kudap-kudapan di cafe yang berdekatan dengan kolam. Mudah memantau pergerakan si anak.







Selesai mandi, Kak Ida ambil kesempatan untuk capture beberapa keping gambar sebagai kenang-kenangan. 






Alhamdulillah, percutian dua hari satu malam selesai. Terima kasih Melaka. Insya-Allah, ada rezeki kami datang lagi untuk explore hotel-hotel menarik. 

See you next posting. Tata

No comments:

Post a Comment

Hubungi Kami

Ida Kamilia binti Mudzakir
Facebook: www.facebook.com/ida.kamilia.mudzakir
Blog: www.idakamiliamudzakir.blogspot.my